Fra bibliotekets klassikerklubb. Sigurd Tenningen holder innledning.

Det har nå blitt åpnet opp for at arrangører kan ha mindre arrangementer med maks 50 deltakere (jfr. Regjeringens pressekonferanse 30.4.20). Bibliotekets Klassikerklubb som er et mindre arrangement, en lesesirkel med særdeles velkvalifiserte innledere, starter vi nå opp igjen på hovedbiblioteket, også i fysisk form, og vi planlegger å gjennomføre en slik mandag 2. juni. Innledningen til diskusjonen vil vi også legge ut som en podkast, slik vi vanligvis pleier.

I tillegg vil noen grupper, som har brukt hovedbiblioteket i årevis, slippe inn i våre lokaler framover. Fredag 15.5 kommer den første tegneserieklubbkvelden på ni uker til å finne sted. Tirsdag 19.5 kommer brettspillklubben tilbake etter et like langt opphold. Og Røde Kors kommer også til å starte sitt gatemeglingskurs hos oss i neste uke. Arrangørene vil overholde reglene under.

Arrangementene nevnt over vil finne sted uavhengig av om hovedbiblioteket blir gjenåpnet for vanlig bibliotekdrift eller ei.

De store arrangementene våre – i særdeleshet fredagslunsjen – kommer vi ikke til å arrangere som et fysisk arrangement denne våren. Her har vi satset på digitale løsninger, som podkast og strømming. Eksterne aktører som ønsker å avholde større arrangementer hos oss med mer enn 60 deltakere, vil ikke få anledning til det, før tidligst til høsten.

De tre store filialene våre, Vågsbygd, Tangvall og Nodeland vil ikke fungere som arrangører våren 2020, men vi satser på at også arrangementsvirksomheten og faste aktiviteter disse stedene vil komme i gang igjen til høsten.

 


 

Slik tar vi hensyn til smittevernet:

  • Ingen av våre arrangementer frem til 15.6.2020 vil ha mer enn 50 personer.
  • Alle sitter med minimum 1 meters avstand på arrangementene.
  • Arrangøren skal ha oversikt over hvem som er til stede, for å kunne bistå ved en eventuell senere smitteoppsporing. Dersom det for å finne tilbake til deltakerne er nødvendig å nedtegne en egen oversikt, skal denne slettes etter 10 dager. Kristiansand folkebibliotek registerer derfor navn og telefonnummer på deltakerne på de arrangementer de avholder våren 2020, og sletter listene 10 dager etter at arrangementet har funnet sted. Det samme vil eksterne aktører i våre lokaler gjøre.
  • Det vil være antibac tilgjengelig på alle arrangementer.
  • Det vil ikke være servering av annet evt. enn kaffe og te, en ansatt med nyvaskede hender vil helle i kaffe og te. Vi bruker engangskrus, men det vil også være anledning til å ta med eget krus.
  • Arrangementsstedet rengjøres samme dag som arrangementet finner sted. Dette gjelder også toalettene.

 

 

 

 

 

 

 

Translate »

Ved å fortsette å bruke denne siden, godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Mer informasjon

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close